11 Mart 2010 Perşembe

VEDA

Atatürkün hayatını anlatan Veda diye bir film çekecekler üstelik yazan ve yöneten de Zülfü Livaneli olacak dedikleri an inanılmaz heyecanlanmıştım ve sanırım ilk defa eli yüzü düzgün içimize sinecek bir Atatürk filmi çekilecek diye düşünmüştüm çünkü Zülfü Livaneliye güveniyordum araştırarak en doğru kaynakları kullanarak güzel bir Atatürk karakteri yaratacak diye düşünüyordum. Film geçen hafta vizyona girdi bende bugün izleme fırsatı buldum ama keşke izlemeseydim de hayalkırıklığına uğramasaydım
Atatürkün hayatını anlatan filmde en önemli unsur yoktu atamız yoktu evet filmde Atatürk sadece ölüm döşeğinde yaveri tarafından bazı itiraflar anlatılan bir karakter olarak vardı onun dışında Atatürk diye izlediğimiz kişini Atatürkle uzaktan yakından alakası yoktu çünkü o Sinan Tuzcuydu Atatürk değildi bize kendisini Atatürk olarak inandıramamıştı inandıramazdı da neden mi sebebi gayet açık Atatürke benzetilmek için hiçbir çaba sarfedilmemişti ve bu bence filmin en rezalet en eleştirilecek ve bu yüzden film iyi bile olsa kesinlikle vasat olarak aklımızda kalacak yönüydü Atatürkü oynayacak kişi kim olursa olsun makyajla önce Atatürke benzetilmeliydi ama bu filmde maalesef o yapılmamıştı neden yapılmamıştı bilmiyorum ama kesinlikle büyük bir hataydı bu, neden mi çünkü günümüz sinemasında makyaj çok büyük nimet herkesi iyi bir makyajla herkese benzetilmenin mümkün olduğu bu zamanda Atatürkü oynayan kişinin Atatürke benzetilmemesi beni hayal kırıklığına uğrattı.
Hatırlarsanız 1 sene önce çekilen işbank reklamında Atatürkü oynayan Haluk Bilginer 2 dakikalık reklam için tam 7 saat uğraşılarak Atatürke benzetilmişti yani istenince gayet güzel benzetilebiliyordu insanlar ki 2 dakikalık bir reklam filmiydi o ama yönetmen Zülfü Livaneli 2 saatlik filminde Atatürkü oynayan Sinan Tuzcuyu Atatürke benzetme gayreti göstermemişti o yüzden biz de Atatürkü değil Sinan Tuzcuyu izledik tam 2 saat boyunca bu da filmin en büyük ve affedilemeyecek hatasıydı bunun dışında da çok hata vardı filmde ama bu o kadar büyük bir hata ki diğerlerinden bahsetmeye bile gerek kalmıyor.
Sonuç olarak başarısız bir Atatürk filmi daha çekildi türk sinemasında umarım bir gün hollywood a bir Atatürk filmi çektirilir ve objektif bir bakış açısıyla çekilecek o filmde kaliteli bir Atatürk filmi görürüz ama o zamana kadar sanırım Atatürk filmlerimizin hepsi 2. hatta 3.sınıf olarak tarihe karışacaklardır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder