27 Şubat 2010 Cumartesi

şilideki deprem

sene 1999 ağustos ayının 17 sine gireli henüz 3 saat olmuştu ve ben yalovadaydım eve geleli daha 15 dakika olmuştu uyudum ve az sonra bir ses bana erdal erdal diye bağırıyordu uyandım annem babam ablam evin dışında dışarı çıkmamı söylüyorlardı ve çıktım o an daha hiçbirşeyden haberrim yoktu saat 03.05 idi tam 3 dakika önce merkez üssü gölcük olan yani yalovanın tam karşısında tam 7.5 şiddetinde deprem olmuştu inanılmaz bir felaketti ben oradaydım ve kurtulan kişiler arasındayım bizim sitenin hemen yanındaki site ve diğer yanındaki site tamamen yıkılmıştı bizim site ordata tek kalmıştı ve plajda beklemeye başladık yavaş yavaş gün ağırdı ve hava aydınlanında felaketin boyutunun ne kadar vahim olduğunu daha net görmeye başladık ölüleri göçük altında kalanları çok net görebiliyorduk maalesef tüm dünyanın gözü ülkemizdeydi tüm ülkeler yardıma koştu orda olup o anı yaşamak gerçekten dehşet birşeydi ben depremi duymamıştım uykudaydım ama annem uyanıkmış ve söylediğine göre deniz bir 5 dakika önce kıpkırmız olmuş ve ardından o büyük felaket gelmiş gölcükte sular yükselirken yalovada alçalmıştı tam tersi olsa belkide bizler sular altında kalacaktık.
türkiye bu depremin yaralarını hala saramadı inanılmaz bir maliyeti vardı maliyetinden çok resmi olarak 17840 ama bence en az 50000 kişi o gün hayatını kaybetmişti bunları neden yazıyorum çünkü yaklaşık 1.5 ay önce haitide ve yaklaşık 20 saat önce şilide depremler oldu şilideki tam 8.8 şiddetinde ve tam 1.5 dakika sürmüştü bu gölcük depreminin süresinin 2 katı şiddetinin ise 100 bin katı büyüklükte bir deprem ve sanırım şili bunun yaralarını ne maddi ne manevi kolay kolay saramayacak ama şu an bizim kanallarda hala eğlence müzik yayınları devam ediyor oysaki biraz duyarlı olsak bir gün de olsa eğlence programlarını yayınlamasak bu bence global bir duyarlılıktır ama bizim medyamız maalesef kendine müslüman ne haiti depremini tüm ayrıntılarıyla yansıttı ne de şili depremini yansıyacak yabancı basından cnn, ap den takip ediyoruz ülkemiz bizim başımıza gelince mağdur ama başka ülkenin başında gelince çok umursamaz ve bence bu çok büyük bir ayıp üstelik istanbulda 20 sene içinde 8 şiddetinde deprem beklenirken bu duyarsızlık beni çok üzdü açıkçası

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder