25 Şubat 2010 Perşembe

irreversible


bu filmi az önce 5.kez izlemiş oldum filmin bende hikayesi farklıdır 2003 senesinde sabah gazetesinin eki günaydın da okumuştum filmin hikayesini cannes film festivalinde olay yaratmıştı film o sene ve kasımda vizyona girecekti türkiyede daha o zaman sinemaya ilgim başlamak üzereydi yada daha yeni başlamıştı diyelim monica bellucci yi daha önceden tanıyordum ama hiç filmini izlememiştim modellik yıllarından tanıyordum ve sınıfta bizim çocuklara böyle bir film geleceğini yaydım tüm sınıf hatta okulda çoğu kişi sanki oscar rekorlarını parçalamış yada efsane bir film gibi vizyona girmesini bekledi filmin ve vizyona girdiği o cuma okulu ekip topluca gittik filme bir grubumuz izmir sinemasına diğer grubumuz da şan sinemasında izledik filmi tabi açıkçası o zaman filme farklı açıdan bakıyorduk ama cidden 2010 senesi için bile fazla cesur olan bu film o zaman bizi şoka uğratmıştı.
ve bu gece 5.kez izledim filmi ve diğer 4 izleyişimden çok daha farklı düşünceler oluştu kafamda flm bitince evet film sağlam şiddet öğeleri içeriyor evet film sağlam çıplaklık barındırıyor ama bence filmin vermek istediği mesaj çok farklı diğer ögeler filmin sadece sosu bence filmdeki 9 dakikalık tecavüz sahnesi hatırlıyorumda o sahne geldiğinde çoğu seyircinin sinemayı terketmesine sebep olmuştu ve cidden herkesin dayanabileceği bir sahne değil film alışılagelmiş filmlerden farklı bir film tersten başa dönüyor ve en başta insan hakikaten şok oluyor eğer ben şidetten fazla etkilenmem diyorsanız izleyin derim ama kesinlikle tek başınıza izleyin hele sevgilinizle asla izlemeyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder