6 Haziran 2010 Pazar

Formula 1


Geçen hafta istanbuldaydım hazır ordayken formula 1'e de gideyim dedim cuma günü kaçırdım gidemedim ama cumartesi sıralama turları ve tabiki pazar yarışa gittim,cumartesi günü büyük boşluk vardı ama yarışta doldu diyebilirim benim izlediğim bronze 2 tribünü.
Formula 1 avrupa ve dünyada ilgiyle takip edilen en önemli motorsporu olmasına rağmen maalesef ülkemizde gereken ilgi gösterilmiyor formula 1, sadece 5 sene önceki ilk türkiye yarışında full dolmuştu tüm tribünler ondan sonra giderek kan kaybetti ülkemizde ülkemizde fazla ilgi görmeyince sanırım avrupada da ilgiyi kaybetti formula 1 diye düşünüyordum ama yanıldığımı formula 1 i yerinde izlemeye gidince anladım 2 gün boyunca kendimi yabancı bir ülkedeymişim gibi hissettim çünkü türkten çok yabancı gelmişti yarışı izlemeye izleyicilerin %85 i yabancıydı evet o kadar fazlaydılar çoğunluğu italyandı çünkü ferrari bu yarışın olmazsa olmazı( her ne kadar bu sene kötü olsalarda) ve hemen hemen her ülkeden seyirci vardı en az seyirci türkiyeden vardı sanki yarış italyada yapılıyordu.
Formula 1 e ilginin bu kadar az olmasında tabiki tanıtımın etkisi var maalesef ilk yarışdan sonra doğru dürüt tanıtım yapılmadı formula 1 e sadece gerçekten takip eden kişiler formula 1 in türkiyede yapıldığını bilip izlemeye gidiyorlar oysaki ilk sene tüm gazete televizyon internet ve bilboardlarda formula 1 reklamları yapılmıştı.
Yine de bu sene son 3 seneye göre katılım daha fazlaydı sanırım bunda efsanenin schuminin geri dönüşü ve krizin bitmesi etkiliydi ama yinede avrupadaki diğer yarışlara göre maalesef %50 daha az katılım oluyor türkiyede formula 1 yarışlarına tabi ki kimseyi zorla getiremezsiniz ama reklam ve promosyon çalışmalarıyla ilgiyi en azından türkiye ayağının olduğu zaman formula 1 e çekebiliriz.
Gelelim izlenimlerime bi kere şunu kesin belirtmek istiyorum formula 1 kesinlikle tv den izlendiği gibi değil pistte, inanılmaz heyecanlı inanılmaz zevkli oluyor yerinde gidip izlemesi tv den asla izlemeyeceğim diyebilirim, zaten oraya gidip bir kere o zevki tadan bir daha tv de formula 1 izlemez motor sesi bile aslında çok rahatsız edici bir ses olmasına rağmen gayet eğlenceli geliyor insana özellikle geçişlerde tam bir karnaval havası esiyor tribünde herkes alkışlıyor ve herkes çok eğleniyor.
Formula 1 in türkiyede kesinlikle kalması gerekli çünkü dünyanın heryerinden bir sürü turist geliyor bu üç günde ve sadece yarışı izlemiyorlar tabi ki istanbulu gezip ekonomimize çok önemli katkıda bulunuyorlar evet sırf bunun için bile formula 1 türkiyede kalması gerekli çünkü bu reklamı başka türlü yapmak gerçekten zor bu kadar turisti 3 günlüğüne de olsa ülkemize çekmek önemli bir olay ve onun içinde formula 1 olmalı o yüzden umarım seneye formula 1 için daha fazla tanıtım olur bu önemli organizasyon ülkemizde kalır.
Seneye bir engel çıkmazsa yine orada olup bu harika organizasyonu yerinde izleyeceğim sizde hayatınızda bir kerede olsa formula 1 i yerinde izlemelisiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder