7 Eylül 2014 Pazar

FLORANSA

Romada geçirdiğimiz 3 gün sonrasında Roma terminiden hızlı trenle Floransaya geçtik, hızlı trenle 1 saat 30 dakikada Floransaya varıyorsunuz. S.Maria Novella tren istasyonunda indikten sonra taksiyle otelimize geçtik, otele yerleştikten sonra hemen hazırlanıp Floransayı gezmeye başladık, zaten 1 gün kalacağımız Floransada vakit nakittir mantığıyla hemen başladık gezmeye, Floransa çok küçük ama küçük olduğu kadar da büyüleyici bir yer, hayran kalmamak elde değil, otelimiz Dumoya çok yakındı Duomoyla Galleria Della Accademia arasındaydı, önce David heykelinin olduğu akademiye gittik ordan Duomoya geçtik, Floransa küçük Duomo da tam tersi çok büyük bir yapı o yüzden Floransanın her yerinden görülebiliyor, Duomoyu gezdikten sonra San Lorenzo şapeline gittik ordan da tren istasyonunun yanındaki Di Santa Maria Novellayı görmeye gittik, ardından Palazzo Strozziye geçip orayı gezdik oradan Floransanın en büyük meydanı olan Piaza Della Repubblicaya geçtik.

Gilli cafede tiramisu yedik ki kesinikle tavsiye ederim İtalya tatili boyunca yediğim en güzel tiramisuydu, Repubblica meydanı Floransanın en güzel yerlerinden biri kare şeklinde cafe ve restoranlarla çevrili ortasında atlı karınca var ve en önemlisi Gilli cafenin solunda Hard Rock Firenze var, Gilli de tiramisumuzu yedikten sonra ünlü Uffizi müzesine geçtik, orada da inanılmaz sıra vardı ve eğer girecekseniz internetten bilet almanız gerekir aynı Vatikan gibi, ama biz zaten bir gün kalacağımız için içine girmedik önünden geçip Palazzio Vecchioya gittik, Vecchio sarayının hemen yanında Piazza Della Signora var, o meydanı da gördükten sonra Floransanın en önemli simgelerinden biri olan Ponte Vecchio yani Vecchio köprüsüne gittik, Arno nehrini şehre bağlayan 5 köprüden en önemlisi olan tarihi Vecchio köprüsü gerçekten çok güzel bir yapı, Floransaya gidip kesin görmelisiniz demicem çünkü zaten göreceksiniz. Ponte Vecchiodan geçip Santo Spirito kilisesini görmeye gittik, gittiğimizde düğün vardı içeride, düğüne de şahit olmuş olduk, ordan sonra Palazzio Pittiye gittik, gerçekten devasa bir saraydı Palazzio Pitti, Pitti sarayını gördükten sonra Hard Rock cafeye gidip demlenerek güneşin batma anını bekledik, çünkü Floransada güneşin batışını izlemek için mutlaka ama mutlaka Michelangelo meydanına gitmeniz gerekiyor, biz de birer bira içip dinlendikten sonra Michelangelo meydanına gitmek için yola koyulduk, ciddi şekilde yokuş ve merdiven çıkarak gidiliyor Michelangelo meydanına o yüzden taksiyle gitmekte fayda var açıkçası yani bilseydim o kadar tepede olduğunu kesin taksi tutarak giderdim ama çıktıktan sonra o yorgunluk bir anda bitiyor, tüm Floransa ayaklarınızın altında kalıyor, enfes bir manzara, o manzaraya karşı bir bira alarak oturduk ve güneşin batışını izledik, gerçekten o an belki de İtalya tatilimizin en keyifli anıydı, tüm Floransayı ayaklarınızın altına alarak güneşin batışını izlemek gerçekten çok güzeldi.

O güzel manzarada güneşi de batırdıktan sonra Piazza Della Repubblicaya tekrar gittik ve şu çok övülen meşhur Floransa steak yemek için Gillinin tam karşısındaki restorana oturduk, açık söylemek gerekirse o çok övülen Floransa steaki beğenmedim ben, yani güzeldi ama o kadar çok övülmüştü ki belki de çok büyük beklentiyle gittiğim için biraz hayal kırıklığına uğramıştım, steakleri yiyip karnımızı da doyurduktan sonra tekrar hard rock cafeye gidip içkilerimizi içerek yoğun ve yorucu Floransa gezisini sonlandırdık ve ardından otele geçerek sabah Milanoya gitmek için uyuduk ve sabah tren istasyonundan hızlı trene binerek Milanoya geçtik. Floransaya bir gün yeter mi sorusuna gelirsek bir gün gezmek için yeter ama hızlı ve yorucu bir gezi olur o gezi ayrıca Uffizi ve Akademi galerilerini de gezemezsiniz, o yüzden Floransa için 2 gün gerekiyor hem doya doya gezmek hem de tadını çıkarmak için Floransada mutlaka 2 gün kalmak gerekiyor.