14 Aralık 2012 Cuma

AFI YILIN EN İYİ 10 FİLMİNİ SEÇTİ



Her sene olduğu gibi bu sene de AFI(AMERICAN FILM INSTITUTE) senenin en iyi filmlerini açıkladı, büyük çoğunluğuna katılmakla birlikte bence senenin en iyi 10 filmine mutlaka girmesi gereken 2 filmi atladığı için teessüflerimi de bildirmek istiyorum burdan AFI'YE.

Ben de senenin en iyi 10 filmi listemi 2-3 güne yazacağım ama bakalım AFI hangi filmleri senenin en iyi 10 filmi yapmış.

ARGO: Kesinlikle senenin en iyilerinden olan Argo'yu listeye almakla doğru bir karar vermiş AFI, Ben Affleck'in oyunculuk kariyerinden yönetmenliğe sıçramasını ilk başta garipsemiş hatta dalga geçmiştim ama çektiği 3 filmin de sağlam filmler olması özellikle son filmi Argo'nun efsaneler arasına girmesiyle Affleck beni resmen mahçup etti, Argo bu senenin en iyilerinden, kesinlikle izleyin.

THE DARK KNIGHT RISES:2012'nin en çok beklenen filmi oldu Batman'in bu filmi, çünkü Nolan'ın Batman üçlemesinin sonuncusuydu artık bu film ve Nolan özellikle Dark Knight'da çıtayı öyle bir yükseltmişti ki, herkes son filmi merakla bekler olmuştu, senenin en iyi 10 filminde elbette olmalıydı, her ne kadar bi Dark Knight tadı vermesede Nolan seriyi bence harika kapadı.

DJANGO UNCHAINED: Eğer Tarantino film çekiyorsa, o senenin en iyi 10 filmi listesine o filmin girmeme ihtimali yoktur, bu senede öyle oldu, Tarantino'nun western'i Django senenin en iyi 10 filminden biri, Caprio, Waltz, Foxx ve Jackson'lu kadro harika bir film çıkarmışlar ortaya.

LIFE OF PI: İlk 10'a girer mi diye sorarsanız açıkçası listesine alana saygı duyarım ama çok daha iyi filmler olduğunuda belirterek, ben en iyi 10 film listeme sokmazdım, Ang Lee'nin yeni şaheseri olan bu film, izleyenleri gerçekten şaşırtıyor, çok da güzel ama en iyi 10 için bence yetersiz.

LINCOLN: Az önce Tarantino için söylediklerimi şimdi de Spielberg için söylesem sanırım itiraz eden çıkmaz, Spielberg'de eğer o sene film çektiyse kesinlikle en iyi 10 film listesine bir şekilde girer, bazen haketmeden girdi deriz ama bu sene gayet hakederek giriyor, Lincoln enfes bir dönem filmi olmuş, tabi filmin enfes olmasında Lincoln'u canlandıran Daniel Day Lewis'in de payı büyük, zaten bi aksilik olmazsa üçüncü oscarını da alacak bu rolle.

LES MISERABLES: Victor Hugo'nun Sefillerini bilmeyen yoktur ve belki 10-15 kere de beyaz perdeye uyarlanmıştır ama Tom Hooper bir başka çekmiş filmi, açık ara en iyi Sefiller uyarlaması olmuş, Hugh Jackman, Russell Crowe, Anne Hathaway, Amanda Seyfried gibi oyuncularla zaten kötü bir film olma olasılığı azdı, bu zamana kadar hiç Sefiller uyarlaması izlemediyseniz çok şanslısınız en iyisini izleyeceksiniz.

MOONRISE KINGDOM: Wes Anderson filmlerinin sağlam bir kitlesi vardır, ben alışamadım bir türlü Anderson'a kendimi çok zorlamama rağmen ve filmlerine saygı duysamda sevmem açıkçası ama bu seneki filmini ben bile sevdim, ben bile en iyi 10 film listeme soktum desem sanırım herşeyi açıklamış olurum, Moonrise Kingdom gerçekten çok farklı bir film olmuş, ilk izlediğinizde şaşırabilirsiniz eğer Anderson sinemasına aşina değilseniz ama ikinci izleyişinizde büyük keyif alacağınızın garantisini ben size burdan verebilirim.

SILVER LININGS PLAYBOOK: Yönetmen süper, kadro süper, hikaye süper, e daha ne olsun başka, film de süper tabi ki, senenin en iyi 10 filmine girmesine itiraz etmem açıkçacı ama kesinlikle herkesin en iyi 10 filminde olacak bir filmde değil, ama ben de sırf Jennifer Lawrence'in harika performansı için en iyi 10 filmime sokabilirim(belkide oscar kazanacak).

ZERO DARK THIRTY: Kathryn Bigelow denince akla hemen The Hurt Locker filmiyle hem de Avatar efsanesinin olduğu sene hem en iyi film hem de en iyi yönetmen oscarını alması gelir, hal böyle olunca yapımcılar Usame Bin Laden'in öldükten hemen sonra filmini çekmek için Bigelow'un kapısını çaldılar, Bigelow da bu türde ne kadar usta olduğunu kısa sürere harika bir film çekerek gösterdi, şu an için Oscar'ın da en büyük favorisi olarak gösterilen film senenin en iyi 10 filmine kesinlikle girmeliydi, girmemesi çok komik olurdu.

BEASTS OF THE SOUTHERN WILD: Bu senenin en overrated filmi de maalesef bu film, ne buldu Amerika'lılar bu filmde anlamak mümkün değil, bu film gibi yüzlerce film bulabilirim ama nedense bu sene böyle bir kült yaratmaya çalıştılar, değil en iyi 10, en iyi 20'ye bile sokmam ben bu filmi, AFI'YE saygı duysam da maalesef bu film tartışmasız girmemeliydi listeye.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder