29 Kasım 2011 Salı

Kürt açılımı yapan 11 türk filmi


Türkiye'nin en iyi haftalık online sinema dergisi arkapencere türk sinemasında kürt açılımı yapan en iyi 11 filmi yazmış.
Ben de paylaşmak istedim.
1-Işıklar sönmesin-1996: Sadece 4 kopyayla girdiği sinemalarda tam 241 bin kişi tarafından izlenmiştir. Tuncel kurtiz harika oynamıştır. Zamanına göre çok cesur bir yapımdır.

2-Güneşe yolculuk-2000: Usta yönetmen Yeşim Ustaoğlu'nun biri türk diğeri kürt iki arkadaş üzerinden kürt meselesini anlatmasıdır. 21 ödül almıştır uluslararası festivallerde.

3-Büyük adam küçük aşk-2001: Kürt sorununu en iyi anlatan filmdir. Handan ipekçi yönetmiştir. Altın portakal kazandı ama sansüre uğramıştır ve uzun süre yasaklanmıştır.

4-Fotoğraf-2001 : Askere giden bir gençle gerilla olmak isteyen bir gencin otobüs yolculuğunu anlatır. başarılı bir kompozisyondur.

5-Yazı tura-2004: Uğur Yücel'in yönettiği, Olgun Şimşek ile Kenan İmirzalioğlu'nun oynadığı, altın portakal alan harika bir filmdir. özellikle şimşek çok iyi yansıtmıştır karakterin psikolojik yanını.

6-Gitmek: benim marlon ve brandom-2005: Türk bir kızın kürt bir adama aşkını anlatır. Sansüre uğradı ama sonra kamuoyu tepkisiyle yayınlandı.

7-İki dil bir davul-2009: Tayini urfa'nın bir köyüne çıkan öğretmenin türkçe bilmeyen öğrencilerine eğitim vermesini anlatan harika bir yapım.

8-Nefes: vatan sağolsun-2009: en popüler kürt sorunu filmidir, izlemeyen de yoktur zaten, asker psikolojisini çok iyi yansıtır.

9-Güneşi gördüm-2009: mahsun kırmızıgül'ün mesaj vere vere film yapmayı unuttuğu film :p . Şaka bi yana kürt sorununa iyi yaklaşmıştır.

10-Min dit(ben gördüm)-2010: Tamamı kürtçe çekilen ilk film olarak sinemamızda yerini alır. Gayet cesur ve dürüst bir filmdir. Ailesi jitem tarafından öldürülen iki çocuğun hikayesi anlatılır.

11-Press-2011: kürt sorununa gazetecilerin gözünden bakan, sansürü çok iyi anlatan, bence 2011'in en iyi filmlerindendir. Kesin izlenmeli.

Bu filmler cesur sinemacılar tarafından yapılan ve bu büyük sorunu farklı yönlerinden anlatan filmlerdir, ve bu 11 film ile bu sorunun neden çözülmesinin çok zor olduğu gayet iyi anlaşılıyor aslında. izleyin derim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder