10 Kasım 2010 Çarşamba

A Moment to Remember


Orjinal adını yazamam çünkü kore filmi :) ama bu film yükselen kore sinemasının önemli bir örneği olarak karşımıza çıkıyor gerçi 2004 yapımı biraz geç kaldım izlemekte 2 gün önce bir arkadaşımın tavsiyesi üzerine izledim dün gece bu filmi.
Dediğim gibi kore sineması dünya sinemasında kendine önemli bir yer edindi başta Kim-Ki Duk olmak üzere koreli yönetmenlerin başarılı filmleri sayesinde ve bu filmler tüm dünya seyircisine hitab eden içten ve sıcak filmler olmalarından dolayı kore sineması bir anda patlama yaptı bu filmde kore sinemasının duygusal yönü kuvvetli olan örneklerinden en önde geleni diyebilirim.
Film klasik türk filmi gibi başlıyor aslında zengin kız ve fakir erkek ve kızın babası ilişkilerini onaylamıyor ilk başta ama dayanamıyor ve bir şekilde evlenmelerine onay çıkıyor kız kendi mesleğinde başarılı bir stilist erkek ise yine kendi mesleğinde çok başarılı bir mimar(amelelikten mimarlığa) ve bu muhteşem aşk hikayesi filmin temposunu zaman zaman düşürsede seyirciyi yakalıyor hatta kimi anlarda gözyaşları sel olabilir benden söylemesi gerçekten çok içten ve seyirciyi içine alan bir duygu bütünlüğü var filmde.
Kasım ayında olduğumuz için söylemek istedim Kasımda Aşk Başkadır(sweet november) nasıl kült olmuş bir filmde bu filmde ondan çok daha fazlası var konu itibariyle birbirlerine çok benzeyen iki film aslında ama biri tabiki oyuncuları ve hollywood büyüsüyle kült olmuş bir film ama bu filmde bence kült olacaktır yakın zamanda her ne kadar zaten 6 sene olmuş desenizde bence sinema olarak Sweet November dan çok daha başarılı bir film.
Kore sinemasının bu filmle birlikte bi kaç başarılı örneğini de yazmak istiyorum kesinlikle izlenmesi gerektiğin düşündüğüm bu filmleri de izlenmesi gereken film listenize ekleyin derim
Kim- ki Duk tan :
sprin, summer, fall, winter and summer: bu film az diyalog ama ama sözsüzde çok şey anlatılabileceğini anlatan harika bir filmdir.
3-iron: diğer ismiyle bin-jip bu da soundtrackleri ve harika aşk hikayesiyle kesin izlenmeli
Shi-Gan: en sevdiğim filmi budur kim-ki duk un aşk için herşey yapılır ama bukadarıda çok fazla dedirtecek bir film.
Old-boy: bu filmi önermek biraz saçma olur izlemeyen kalmışmıdır acaba eğer kaldıysa da bu yazıyı okuduktan sonra hemen acil izlemeli 4 kez izledim ama daha en az 4 kez daha izlerim kore sinemasının açık ara en iyi filmi tam bir başyapıt.

2 yorum:

  1. Filmi beğendiğine sevindim Erdal.İlkbahar, yaz, sonbahar, kış da çok beğendiğim bir filmdi. Old boyu saymıyorum bile. Benim merak ettiğim filmi izlerken ağladın mı ? :)

    YanıtlaSil
  2. yok ağlamadım ama kasımda aşk başkadırda da ağlamamıştım ben . aşk filmlerinden ağladığım var mı diye düşünüyorum da hmmmm şu an aklıma 3 film geldi : the notebook, eternal sunshine of the spotless mind ve all the real girls bir de unfaithfull da ağlamıştım. ama ben genelde aşk filmlerinde değil hastalık filmlerinde ağlarım bu yazıyı okuyanda beni ağlak sanacak :))) ama öyle değilim tabi kiii sonuçta şu zamana kadar 4000 den fazla film izledim 10 taneye de ağlayalım dimi ama

    YanıtlaSil